Saturday, January 24, 2009

BUDAK KARAN- Bahagian 5

Dalam kegelapan itu, tiba-tiba muncul satu mahluk. Bob yang tadinya bukan main terer mula terketar-ketar. Lembaga tadi merenung Bob dengan garangnya. lalu.....DUSH!!!
Satu penerajang gaya bebas mengenai tepat pada perut Bob. Serentak itu Bob terpelanting ke luar tandas. Ghani yang sejak dari tadi tidak mengetahui apa yang berlaku di dalam tandas terkejut bila mana melihat rakannya melambung keluar dari tandas seperti filem 'kungfu hustel'!
Ghani lantas ingin melihat siapakah gerangan yang memperlakukan rakannya itu dengan dahsyatnya.

Alangkah terperanjatnya dia sekali lagi bila ternampak ada satu lembaga semakin menghampiri kepadanya.



Ghani jadi kelu dan mengigil ketakutan

Tanpa banyak soal, sepantas lipas Ghani mencilokkn dirinya.
Serentak itu, lampu tandas yang tadi terpadam secara tiba-tiba kembali menyala. Di penjuru tandas, kelihatan Man masih berpinau kepala.

Dalam keadaan yang mamai itu, Man bangun dan menuju ke luar tandas. Bila dia berdiri diluar tandas alangkah terkejut beruknya dia bila ternampak sekujur tubuh yang membelasahnya tadi juga turut kelihatan seperti baru lepas dibelasah. Man jadi bingung. Siapa plak belasah Bob ni? Bob masih keras melekat di dinding bilik kemahiran hidup dalam posisi yang memalukan.

Manakala Ghani entah hilang ke mana....Siapakah gerangan mahluk yang melakukan aksi ganas sebentar tadi? Kemana dia pergi???
Persoalan itu tergantung begitu sahaja. tiada siapa dapat memberikan jawapan yang paling tepat. sebab takde ramai saksi yang lihat kejadian tersebut , kecuali Ghani. apa Ghani nampak??
Korang nampak tak?? APa dia?
Moral dalam kejadian ni, janganlah kita rasa kita hebat sangat, sampai sanggup menganiaya orang lain. Sebenarnya ada lagi yang lebih ganas dari kita. cuma belum bertemu buku dengan ruas je. Ingat tu!
(TAMAT EPISOD KAKI PAU)

No comments: