Saturday, January 3, 2009

MOVIETOON CARTOONRIA MEMPERSEMBAHKAN - BUDAK KARAN the series

Cerita ini bermula di sebuah sekolah. Sekolah menengah laa.. bila bercerita tentang sekolah ni...ada pelbagai ragam dan peristiwa yang akan kita kenang. menurut kata Ali b. Radhi (Budak kelas 1 Bangang)- Sekolah adalah port untuk menunjukan potensi diri kita ke arah membentuk SIAPAKAH KITA BILA DEWASA ESOK, Sama ada jadi orang baik, kepala gangster ataupun err..entahlah.

Di Sebuah sekolah yang nampak tenang dari luar. kat dalam tu..huh..malas nak cakap. korang baca je lah.

1.30 petang . lonceng berbunyi menandakan habislah waktu belajar dan tibalah waktu yang ditunggu-tunggu oleh pelajar dan guru-guru--BALIK!
Tapi Sebenarnya kita pun tak tahu siapa yang menunggu kita pula masa tu?


BOB (SAMSENG SEKOLAH YANG PALING HENSEM--Dia sendiri cakap la)


MAN ( PELAJAR YANG GONJENG DAN TAK MENARIK LANGSUNG--ini orang cakap lah)



kaki pau. ini memang biasa ada kat mana-mana sekolah pun. betul tak?


Tapi hari ni seorang budak bernama Man jadi mangsa.



tak tau la mana asal semangat ke pau an ni dan bagaimana ia menular serta entah siapa pengasasnya. Namun begitu, sejak aku sekolah dulu pun dah ada mahluk2 ni. Kebiasaannya yang jadi mangsa budak skema laa... sebab diorang ni tak tahu melawan sangat. bila kene pau...memang sedih, sampai nak waktu rehat tak makan apa. itu yang selalu lepak kat perpustakaan je. hehe...kalau lah ada super hero yang boleh benteras masalah ni kan bagus.
okeh...back to story---> apa jadi kat mamat ni? mampukah beliau sediakan wang yang di minta? tunggu bahagian 2 !! kehkehkeh...
tamat bahagian 1

No comments: