Thursday, November 5, 2009

BAB 5 : JOM LUKIS KARTUN ( stroke dan idea)

Manakala bab stroke dan idea plak. Korang bacalah yang kat bawah ni;

* Tips2 artikel diatas diberikan oleh kartunis Manggis.

Untuk memantapkan lukisan kartun korang..rujuk kartun pelukis kartun terkenal seperti Ujang, Aie, Gayour dan sebagainya.




Untuk mendapatkan idea kadang kala boleh membuatkan otak korang lebam. So, cara paling berkesan korang conteng la atas kertas apa jua idea yang terlintas. Macam yang kat bawah ni..hehe..mybe idea korang tu nanti akan melimpah-limpah.





Alhamdulillah..habis pon aku kongsikan ilmu ngan korang semua. Aku doakan korang semua sukses!
- SELAMAT MELUKIS KARTUN -

3 comments:

azieazah said...

BRO JOE..
Takkan luak takkan nipis ilmu yang dikongsi... Semakin banyak yang dikongsi, semakin berkembang ilmu yang mahal itu...

MokYang suka tengok, baca kartun tapi bab melukis tu, serah saja pada yang pakar..:D

BRADER JOE said...

Wassup! mok yang.

Alhamdulillah...moga2 dpt memberi sst pd semua.

alah mok yang kalo ndak seribu daya kan...hehe.

nazaribut came late said...

best tul demo..brader joe..bnyak ilmu ko kasi...lg satu breder joe..selalu kite lukis pakai pen ape ekk..yg pling bgus...