Friday, July 31, 2009

BICARA CINTA!

wACHaa!!
Eyahooo! Jumpa lagi kita walaupon dalam kesibukan diri yang mencapai tahap H1N1. mana tidaknya siap berkuarantin bagai! Ahaks!

So, kali ni aku bawakan siri bercakap dengan dinding lak ..hehe..
Pasti korang semua penah jatuh cinta kan? bila dah bedebuk jatuh cinta ni..ayat yang keluar dari mulut dah tentu punyer semua ayat power ranger dan berbunga-bunga... betul tak?

Masa tu semua benda yang ada dipersekitaran kita kaitkan. Tak kira benda tu beskal ke..tayar lori ke..kuih muih ke..hahaha..betul kan? kan..kan..
eleeehh...jangan nak temberang laa...kikiki..

Maka aku bawakan sebuah bicara cinta untuk korang jadikan inspirasi meluahkan sesuatu pada buah hati korang dalam konteks jiwang karat tak hingat punyer!

terimalah seadanya bicara cinta bertajuk...

KASIHMU SEINDAH KUIH LAPIS

Kekasih...
Kadangkala aku sampai terleka apabila terlalu mengingatimu...
Kau yang mencurahkan kasih padaku seperti susu berkrim yang putih.
Kasihmu yang seindah kuih lapis , membuatkan aku bahagia...

Kasihku...
Sepertimana indahnya kasihmu padaku, begitu jugalah kasihku buatmu.
Belaian selembut tepung gandum dan agar-agar tidak pernah ku lupakan.
Haruman kasihmu seharum mentega kacang tidak pernah pudar dari hati mahupun ingatanku.

Kasihku..
Aku merasakan limpahan kasih sayangmu yang indah bak kuih lapis itu semakin bersulam mesra dengan kemanisan seperti madu.
Aku amat berterima kasih kerana kau menghadiahkan oven padaku.
Akanku jaga ia ibarat aku menjaga biskut yang ku buat daripada lemau (masuk angin) dan akan ku simpan ia dia atas mahkota hatiku yang terindah, seindah buah ceri di atas kek bertingkat. Semoga kemesraan dan kasih sayang kita terus berpaut teguh, seteguh dan sesebati tepung gandum dan mentega, pewarna dan gula ising...

Kaulah cinta kasihku yang terulung dan termahal..
Semahal kek ciptaanku.

Ku yang setia
Kekasihmu..

15 comments:

Ebriza Aminnudin said...

Cinta pada kuih lapis ya ... kikikiki

BRADER JOE said...

ha ah...kuih lapis pon sedappp..hahaha

Nursuzry said...

kuih lapis sengget....

BRADER JOE said...

Su, mana dapat kuih lapis sengget sekarang..semua dah dua hinggit..wakaka...
Sihat Su? Moga sukses dengan apa jua yang anda lakukan. Amin.. :-)

caluk@cencaluk said...

kuih lapis tu cam papan lapis gak ke he he

BRADER JOE said...

haaaa..terer pon caluk...cmtu ler adapun kuih lapis itu..kikiki

caluk@cencaluk said...

patutlah kedai papan kat klang tu habis stok, kau borong yer he he

BRADER JOE said...

keh keh keh...ko ni tauuu je caluk ya...karang aku lapis kan perut kau baru tahu.,.hihihi

Ebriza Aminnudin said...

tak yah minta permission .. caluk rela .. lapiskan je .. kikiki

BRADER JOE said...

kah kah kah...lapiskan ngan playwood reject..

azieazah said...

Lama betul dah MokYang tak buat Kuih Lapis... heeee nak buat la...JOE, ko nak? hehehe

dina said...

jgn tanya jo mokyang, aku nak sgt kuih lapis...aku setuju jek kau nak lapiskan caluk tu jo

BRADER JOE said...

nakkkk...mokyang buat yg lapis2 cm pelangi tu ek.

dina.
amboi..nak lapiskan kitorg yaa.
citer bab kuih lapis ni..naik blapis perut aku skrg tau dina..kih kih kih

dina said...

dah tahu perut nak berlapis tu cepat2 le cari ubat kurus... lalalaa...

BRADER JOE said...

makan ubat takmo lah..
pi eksesais laa..ko ni dina telan ubat jek keje nyer...
jom pi jonging dina?